1. haillinemarqouxe's Avatar
    Markedet analyse afsnit af din forretningsplan skal illustrere din branche og viden om markedet samt en af dine forskningsresultater og konklusioner. Dette afsnit er normalt prsenteres efter beskrivelse af virksomheden.

    Hvad skal medtages i dit Markedsanalyse

    Industri Beskrivelse og Outlook - Beskriv din branche, herunder dens nuvrende strrelse og historiske vkstrate samt andre tendenser og karakteristika (fx stadie i livscyklussen, forventede vkstrate). Nste, en liste over de vigtigste kundegrupper inden for din branche.

    Oplysninger om din mlgruppe - Begrns din mlgruppe til en hndterbar strrelse. Mange virksomheder begr den fejl at forsge at appellere til alt for mange ml markeder. Forskning og omfatte flgende oplysninger om dit marked:

    Srkender - Hvad er de kritiske behov for dine potentielle kunder? Er disse behov er opfyldt? Hvad er demografien i gruppen, og hvor befinder de sig? Er der nogen ssonbestemte eller cykliske indkb tendenser, der kan pvirke din virksomhed?

    Strrelsen af den primre mlgruppe - Ud over at strrelsen p dit marked, hvilke data kan du medtage om de rlige kb dit marked gr i din branche? Hvad er den forventede vkst i markedet for denne gruppe? For mere information, se vores markedsundersgelser guide for tips og gratis offentlige ressourcer, der kan hjlpe dig med at opbygge et marked profil.

    Hvor meget markedsandel, kan du vinde? - Hvad er det procentvise markedsandel og antallet af kunder, du forventer at f i et afgrnset geografisk omrde? Forklar logikken bag din beregning.

    Priser og bruttoavance ml - Definer din prisstruktur, bruttoavancer niveauer, og rabatten som du planlgger at bruge.

    Nr du medtager oplysninger om nogen af markedets forsg eller forskningsundersgelser du har fuldfrt, skal du srge for kun at fokusere p resultaterne af disse test. Alle andre oplysninger br medtages i tillgget.

    Konkurrenceanalyse - Din konkurrencemssige analyse skal identificere din konkurrence ved produktsortiment eller service og markedssegment. Vurdere flgende karakteristika det konkurrencemssige landskab:

    markedsandel
    Styrker og svagheder
    Hvor vigtig er din mlgruppe til dine konkurrenter?
    Er der nogen barrierer, der kan hindre dig som du indtaster p markedet?
    Hvad er din chance for at komme ind p markedet?
    Er der nogen indirekte eller sekundre konkurrenter, der kan pvirke din succes?
    Hvilke hindringer for markedet, er der (fx skiftende teknologi, hj investeringsomkostninger, manglende kvalitet personale)?

    Lovgivningsmssige begrnsninger - Medtag enhver kunde eller statslige lovkrav, der pvirker din virksomhed, og hvordan du vil overholde. Ogs citere alle operationelle eller omkostningsmssige virkninger overensstemmelse proces vil have p din virksomhed.

    Nr du har gennemfrt dette afsnit kan du g videre til Organisation & Ledelse afsnit af din forretningsplan.
    09-08-2014 07:08 AM

Similar Threads

  1. Cyan update; "Project my screen" with miracast?
    By eddlang in forum Nokia Lumia 1320
    Replies: 3
    Last Post: 09-13-2014, 10:31 PM
  2. Replies: 3
    Last Post: 09-12-2014, 07:58 AM
  3. What Stores sell International unlocked phones?
    By truealloyer in forum Ask a Question
    Replies: 2
    Last Post: 09-06-2014, 04:28 PM
  4. Xbox Video International?
    By mehonja in forum Windows Apps
    Replies: 0
    Last Post: 09-05-2014, 04:13 AM
LINK TO POST COPIED TO CLIPBOARD